Porátfúvásra figyelmeztetnek az M1-esen Győrnél
Közlekedjenek óvatosan!
A rendőrség még nem tudja, hibázott-e valaki. Az autópályakezelőnél is belső vizsgálat indult.
Az már biztos, hogy több, együttes ok vezetett a halálos tömegszerencsétlenséghez március 11-én az M1-es autópályán. Az illetékes, Lázár János vezette minisztérium nem zárta ki, hogy ha a folyamatban lévő nyomozás ezt indokoltnak látja, szigoríthatnak a törvényi előírásokon.
Biztosították az utat a mentőknek és előkészítették a mentést. A sérültet újra kellett éleszteni.
A szombati tömegszerencsétlenséget nem megszokott, hanem extrém időjárási viszonyok okozták – ezzel védekezett az M1-es autópályát üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt., miért nem védte semmi a pályát a por ellen. Magyarországon egyébként egyetlen autópálya sem rendelkezik porvihar elleni védelemmel, és a szél ellen sem lehet mit tenni.
A miniszterelnök arra számított, hogy egy elhúzódó állóháború esetén a világ belefárad annak finanszírozásába, de úgy tűnik, nem ez a forgatókönyv valósul meg - többek között erről is írunk az e heti HVG-ben, Fókuszban rovatunk pedig azt próbálja kideríteni, hogyan lehetett volna elkerülni az idehaza példátlan méretű, 42 autót érintő, halálos áldozattal is járó tömegkarambolt.
Bizonyos szakaszokon szerdán épp úgy nem lehetett látni a portól, mint a múltheti tragédia idején.
A leállósávon útellenőri autó és egy hatósági jármű is figyelmeztet a veszélyre.
Bár több videó is megjelent már a tömegszerencsétlenségről, a rendőrség is közzétett egy felhívást.
Nem volt előzmény nélküli az M1-esen tömegkarambolt okozó porvihar, mégsem kényszerítette ki senki az időjárási viszonyoknak megfelelő sebesség betartását. Az illetékesek a felelősség hárításában versenyeznek. Ami biztos: a kormányhoz közeli üzletemberek kezében lévő koncessziós közútkezelő az első haváriahelyzetben elégtelenre vizsgázott.
Komárom mellett ment fel valaki gyalog az M1-es autópályára, halálos gázolás lett a vége.
Azoknak fognak fizetni a biztosítók, akiknek volt legalább kötelező biztosításuk és vétlennek bizonyulnak, a felelősség megállapítása azonban hónapokba fog telni a szombati tömegbaleset ügyében. A Magyar Biztosítók szövetsége ezért aktiválta a tömeges kárrendezési szabályozását, ami révén még a vizsgálatok lezárulta előtt kártérítési előleget fizetnek az azt igénylő érintetteknek. Azokkal, akiknek a vizsgálat végén mégis felmerül a felelőssége, utólag fognak elszámolni.
A hazánkban még sosem látott mértékű tömegbaleset kárenyhítésekor megtapasztalták, hogy rengeteg eszközzel tudnák még hatékonyabbá tenni a munkát, ezek beszerzéséhez most támogatókat keresnek.
A 44 éves férfi együtt utazott feleségével és kétéves kislányával; a kislány kirepült az autóból, és eltört a lába.
Korábban több mint tíz kilométeren torlódtak a járművek, amíg az útfenntartó aszfaltozott a tömegkarambol helyszínén.
Valós időben jelennek majd meg az élő térképeken.
Azt javasolják, mindenki kerüljön az 1-es út felé, de épp ezért már az 1-es úton is dugó van.
Az Útinform azt kéri, hogy aki teheti, a megnövekedett menetidő miatt válasszon másik útvonalat.
A pályán többször tapasztaltak nagyon erős porfelhőt. Kollégánk délelőtt járt arra, több ponton ő is vakon vezetett. Azt mondta, nem volt érdemi tájékoztatás.